onsdag 6 juni 2012

Nya rabatten - fylld av kärlek


Min nya rabatt kommer att bli toppen. Eller, det är ju egentligen tre rabatter som nu blir en. Eftersom jag var på besök hos min mamma passade jag på att sno med mig lite växter därifrån. Eller, sno behöver man inte. Mamma gillar att dela med sig, verkar det som i alla fall. 

Nåväl, i den nya rabatten har jag nu funkia, vit löjtnanshjärta och blålila iris, som jag fått av mamma. Jag gjorde också det vågade draget att flytta min buskros till den rabatten, dessutom råkade jag klyva den på mitten vid flytten. Återstår att se om den klarar sig. Just nu ser den tyvärr inte så nöjd ut över tilltaget.
Jag satte också ned min nyinköpta alunrot (rödbladig med vit blomma), cinnia och vaniljtagetes. Åh, jo den nya lime och blåfärgade irisen sitter också där. 













Dessutom petade jag ned några vita rosenskäror jag fått av svärmor, försådda alltså. Och flyttade lite lavendel. Därmed blir det en lila, vit och limefärgad rabatt. Precis som jag vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar