onsdag 6 juni 2012

Grym potatissallad

Eftersom vi hade gäster i går kväll gjorde jag en av mina favoritpotatissallader. Den gör jag på färsk potatis som jag kokar och klyver. Jag har tagit det från recept.nu men har lagt till lite längs vägen. Jag har gärna i mycket dill, rödlök och avokado också. Eller snabbt förvällda sockerärtor.



 Antal portioner: 4

Ingredienser
1 kg kokt, kall färskpotatis 3 dl gräddfil 1 st citron, både firivet skal och saft 1 huvud1 r romansallad salt och vitpeppar 12 st kaprisbär 1 msk rapsolja dill 
Tips
Tips! Salladen är godast att blandas och ätas direkt.
Vill du förbereda rätten dagen innan kan du blanda i alla
ingredienser utom romansallaten som tillsätts vid servering.

Gör så här

1. Dela potatisen i lagom stora bitar. Blanda potatisen med gräddfil, citronsaft, citronskal, salt och peppar. Vänd försiktigt i blad av romansallaten och droppa över rapsolja innan servering. Servera salladen som ett tillbehör, på en buffé till kallskuret eller till varmrökt lax.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar