lördag 30 juni 2012

När lejongapen blommar och rosorna börjar slå ut

Att komma hem efter några dagars semester på annan ort är mysigt. Att ta en runda och se vad som hänt. Just idag var det mycket att bli nöjd över. Som att lejongapen i krukorna börjat slå ut.


Och att flera av rosorna börjar knoppas och även slå ut i full blom. Louise Odier, som klättrar på lekstugan och doftar starkt och underbart, var först ut. Men nu har även min Leonardo da Vinci börjat knoppas. Liksom den orangegula rosen jag valde till min stora betongkruka. (Tillfällig namnglömska råder)






Leonardo da vinci i knopp



Återkommer med namn, men vacker är den. Eller hur?




Min gurk- tomat- och physalisodling i uterummet börjar ge växthuskänsla.





Och även i rabatterna finns flera raringar som gör mig på extra gott humör. Som de rosa pionerna och den ljusblå riddarsporren. Vet inte riktigt vad det är, men något i mig skriker efter sådana gammeldagsa blommor (är det ens ett ord?). 
Någon som känner igen sig?







2 kommentarer:

  1. Härligt! Vill du ha rosa/vit akleja av mig? Bildgoogla på Nora Barlow.

    SvaraRadera