måndag 14 maj 2012

Vita skyar och lummiga vardagsrum

Så här underbart fint är det för övrigt på vår tomt just nu. Spireabuskarna som vi planterade sommaren 2009 har verkligen tagit sig fint. Tillsammans med de vilda körsbärsträden i bakgrunden är det som ett vitt yvigt moln att njuta av just nu.

Äppelträdet till höger i bilden är också ganska nytt. Visst är det konstigt det där, att man inte kan komma ihåg var och när man har planterat saker. Jag tror alltid att jag ska komma ihåg. Men nej...










I vardagsrummet är det fortfarande lite växthuskänsla. Här är en liten inblick i hur det ser ut. Det är persilja i krukorna längst till vänster, sedan är det blodtopp jag fått av fina kollegan, physalisplantor jag satt själv och vit rosenskära som jag fått av svärmor. Som lärt mig att man inte får säga tack för att man fått en planta. Det betyder otur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar