torsdag 17 maj 2012

Fina krukor och underbar klematis - men vad heter den?



En av krukorna.


Den här lediga torsdagen innebar en del trädgårdsarbete, så klart. De stora betongkrukorna på baksidan har blivit befriade från vissna påskliljor (som jag petar ned lite överallt i trädgården) och fyllts med nya friska växter. Bland annat köpte jag en ny ros, en Flora Danica som bli persika till laxrosa i färgen. Visst låter det helt underbart? Till sällskap har den fått en övervintrad pelargon i rosa ton, en murgröna och två vita pelargoner. I den andra krukan har jag satt rosmarin, lila rosenskära, en lila pelargon och två vita pelargoner.

Just nu njuter jag av mina fina klematis som blommar på lekstugan. Båda är barn som jag fick av svärmor för två år sedan. Snacka om att de tagit sig. Någon som vet vad de heter?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar