torsdag 9 augusti 2012

Grym tomat och snabba kalla wraps

Jag säger det igen, black russia-tomaten är verkligen grymt god. Idag fick vi improvisera kvällsmaten eftersom vi var och hälsade på hos en granne som har ett underbart växthus knökat med pelargoner. 300 olika sorter! Gissa om jag blev glad när jag fick med mig tre fina sticklingar hem. , som ska planteras imorgon när jag är ledig.

Hur som helst, kvällsmaten var inte direkt genomtänkt när jag kom. Jag plockade helt enkelt fram lite av som fanns i kylskåpet och då fick alla i familjen göra en kall wrap med valfritt innehåll. I min blev det sallad, tomat, gurka, kokt ägg, tonfisk, grön paprika, feta och soltorkade tomater. Och färsk purpubasilika. Tänk vad lätt det är att laga mat när den växer i uterummet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar